در حال بارگذاری
معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی تولیدات زنبورستان‌های استان

شماره خبر : 1722 - https://asreatrak.ir/short/VpRkj

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولیدات زنبورستان‌های استان شامل عسل، ژله رویال و گرده گل طی سال جاری در مقایسه با تولید سال گذشته ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مهدی شکاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: مبتنی بر سرشماری مهرماه سال ۱۴۰۲ تعداد زنبورستان‌های استان یک هزار و ۹۵۵ زنبورستان و تعداد کلونی زنبورستان‌ها ۲۱۹ هزار و ۴۹۱ کلونی بوده‌اند.

وی گفت: سال گذشته از این تعداد زنبورستان اشاره شده ۲ هزار و ۲۰۰ تن عسل، ۱۷۳ کیلوگرم ژل رویال، ۳۷ هزار و ۷۳ کیلوگرم گرده گل و ۳ هزار و ۹۵۵ کیلوگرم بره‌موم، تولید و به بازار داخلی عرضه شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در مجموع طی سال جاری حداقل ۲ هزار و ۹۰۰ تن عسل از زنبورستان‌های استان برداشت و تولید شود که تولید عسل امسال در مقایسه با میزان تولید سال گذشته در زنبورستان‌های استان ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی همچنین افزود: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید محصولاتی شامل ژل رویال، گرده گل، بره‌موم در سال جاری در مقایسه با میزان تولید سال گذشته نیز ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

شکاری با یادآوری این مطلب که خراسان شمالی به لحاظ تعداد کلونی زنبورها در رتبه ۱۷ کشور و به لحاظ تعداد زنبورستان‌ها در رتبه ۱۹ کشوری قرار دارد، تصریح کرد: با تشکیل خوشه زنبورداری در استان درصدد هستیم که با آموزش زنبورداران استان با روش کارهای به‌روز زنبورداری همچنین توانمندسازی آنها در زمینه تولیدات کمی و کیفی محصولات زنبورستان‌ها به ارتقای چشمگیری دست یابیم تا بتوانیم بازارهای پایدار فروش و صادرات را به دست آوریم.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات